leeg business model canvas verhuurbedrijf voorbeeld

Business Model Canvas verhuurbedrijf

Start met het Business Model Canvas verhuurbedrijf

9 vakken invullen en je hebt je eigen Business Model Canvas verhuurbedrijf.
Zoek je een alternatief voor het schrijven van het traditionele ondernemingsplan? Gelukkig kan je de visie voor je verhuurbedrijf ook op een andere manier uitwerken. Dus hierbij laten we je kennismaken met de laatste ‘rage’ voor het opstarten van je eigen bedrijf zonder ondernemingsplan.

leeg business model canvas verhuurbedrijf voorbeeld

Waarom dit Business Model Canvas verhuurbedrijf?

Een ondernemingsplan is vaak veel schrijven en als je hem af hebt weet je eigenlijk niet meer waarmee je begonnen bent.  Business Model Canvas brengt meer overzicht in je verhuurbedrijf. Zowel bestaande bedrijven als startende bedrijven maken gebruik van dit model, niet alleen in de verhuurbranche.

Het model is overzichtelijker en geeft je direct inzicht waar je moet bijsturen en waar je geld kunt verdienen.

Hoe pas je het toe voor je verhuurbedrijf

Met alle concurrentie van andere verhuurbedrijven moet je goed weten wat je doet om je te onderscheiden. Als je verhuurbedrijf zich kan onderscheiden ga je opvallen en geld verdienen.

Vul het Business Canvas Model vaker dan 1 keer in voor je verhuurbedrijf. Vul het eens in met familie, en een keer met vrienden, collega’s, etc. Hoe vaker je het Business Canvas Model invult, hoe meer dingen je duidelijker zullen worden. En herhaal dit gerust na een periode van een maand, half jaar of jaar. Zodat dat je scherp blijft tijdens het ondernemen.

De 9 onderdelen van het Business Model Canvas verhuurbedrijf

De 9 vakken vullen kan je het beste via onderstaande volgorde doen. Maar voel je vrij, niks moet natuurlijk. Als je er maar een compleet ingevuld Business Model Canvas van maakt.

    1. Klanten:

      Wie worden je klanten. Wie gaan je producten straks afnemen. Denk hier goed over na, want zonder kopers geen omzet. Als je klanten (doelgroep) niet duidelijk is, dan worden je inkomsten ook niet duidelijk. Kortom, ken je klant!

    2. Waardepropositie:

      Welke waarde voegt jouw verhuurbedrijf toe aan de markt. Waarom gaat je doelgroep kiezen voor jou? Kortom, wat is de meerwaarde?

    3. Kanalen:

      Via welke kanalen ga jij je klanten bereiken? Krant, tv, radio, social media, etc. Er zijn vele manieren, maar kies wel de juiste. Doe wat onderzoek en kijk of de gekozen kanalen ook de kanalen zijn waar je doelgroep zit. Kortom, hoe ontmoet de doelgroep je verhuurbedrijf?

    4. Klantrelaties:

      Als je binnen bent bij een doelgroep, hoe ga je dan deze relatie onderhouden? Hoe zorg je dat ze je verhuurbedrijf niet vergeten. Of hoe zorg je dat ze vaker en sneller een nieuwe order plaatsen? Kortom, hoe zorg je dat je klant het niet uitmaakt met je en naar de concurrent gaat?

    5. Opbrengsten:

      It’s all about the money! Nou dat is niet helemaal waar. Je moet nooit een bedrijf hebben alleen voor het geld. Ook omdat je het heel erg leuk vindt. Maar wie gaat ervoor zorgen dat je toch je rekeningen kunt betalen? Hoeveel willen klanten betalen? Dit is natuurlijk verschillend, maar je kunt wel berekenen wanneer je geld verdient en wanneer er geld bij moet. Kortom, hoe verdien je geld met de minste kosten?

    6. Unieke bedrijfseigenschappen:

      Wat is de basis van je verhuurbedrijf? Bijvoorbeeld omdat je een probleem oplost dat er nu is. Kortom, wat ga je nu doen om te zorgen dat je idee werkt?

    7. Hoofdactiviteiten:

      Welke middelen heb je nodig om je bedrijf te draaien? Misschien een grote vaatwasmachine, een bedrijfsauto, licenties (franchise) of bepaalde kennis (SVH)… Wat is de kern van je bedrijf die alles daadwerkelijk draaiend krijgt? Kortom, wat heb je minimaal nodig om open te zijn?

    8. Samenwerkingen:

      Het kan vaak interessant zijn om samen te werken met andere bedrijven. Zo kan je sneller groeien en blijft je investering laag omdat een ander dit al heeft gedaan. Kies slim de leveranciers en partners om mee samen te werken. Je gaat ook niet je eigen glazen maken terwijl je alleen de glazen wilt verhuren. Kortom, wie worden je leveranciers en partners?

    9. Kosten:

      Breng in kaart welke kosten er zijn. Van pand tot aflossing lening en van auto tot personeel. Bekijk ook de vaste kosten en variabele kosten. Kortom, wie krijgt er geld van jou?

Conclusie Business Canvas Model verhuurbedrijven

Dit model is voor vele mensen een perfecte aansluiting bij hun werkwijze. Niet iedereen is goed in het maken van een ondernemingsplan, daarom is een Business Canvas Model vaak een goede oplossing.

Wil je toch liever een ondernemingsplan maken? Hier lees je alles over een ondernemingsplan maken verhuurbedrijf.

Neem gerust contact met ons op. aapsoftware helpt je graag op weg. 

Kunnen wij je niet helpen? Dan hebben wij een netwerk van ruim 500 specialisten. Daar zit er altijd wel 1 tussen die bij je past en bekend is in jouw vakgebied. Voor slechts € 242 incl. btw krijg je een coach voor 6 maanden.

Volgend bericht
AVG
Vorig bericht
Ondernemingsplan verhuurbedrijf

Gerelateerde berichten

No results found

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu