Cross-sell en Up-sell

Cross-sell en Up-sell

Laat bezoekers meer aantallen kopen of juist duurdere producten bestellen.

Met Cross-sell en Up-sell kan je bezoekers ongemerkt andere aankopen laten doen dan ze gepland hadden. Er is niks misleidend aan, je informeert alleen je bezoekers met informatie die ze zelf niet zouden opzoeken.

Bij aapsoftware verwerken dan ook graag de up-sell en cross-sell in webwinkels. 

 

Voorbeelden van Cross-sell:

  • Selecteert een bezoeker een tafel, dan tonen we passend tafellinnen en bijbehorende stoelen in beeld.
  • Kijkt een bezoeker naar een Hollands buffet, dan tonen we daarbij een Grand Dessert buffet of een setje borden met bestek.

Voorbeelden van Up-sell:

  • De bezoeker bekijkt de goedkoopste stoel in je assortiment, je biedt dan in beeld ook een ‘betere’ stoel aan waar je net iets meer geld aan verdient.
  • Wilt een bezoeker een buffet aan bestellen, dan laat je bijvoorbeeld een combi-deal zien van dat buffet met een dessertbuffet met korting. Vaak had je al een scherpe prijs gemaakt voor iemand die veel besteld. Dus waarom niet je website deze deal laten zien. Dit scheelt jou weer een mailtje heen en weer.

 

Start met Cross-sell en Up-sell voor meer online omzet. Bij aapsoftware verwerken we deze technieken maar al te graag in je webwinkel. Neem contact op met aapsoftware en loop altijd een stap voor op je concurrent.