Webwinkel voor verhuurbedrijven

De webwinkel voor verhuurbedrijven van aapsoftware

Een webwinkel voor verhuurbedrijven is wel iets anders dan een gewone webwinkel.

Verhuurbedrijven zijn als paddestoelen uit de grond geschoten. Van part-time springkussen verhuurder tot grote bedrijven die ineens verhuur erbij aanbieden.

Je ziet duidelijk een trend waarin verhuurbedrijven toenemen. Maar hoe gaan al deze nieuwe bedrijven markt winnen? Juist, dat doe je met een goede webwinkel, speciaal gericht op verhuurbedrijven.

[us_separator show_line=”1″ line_width=”default”]

Lage concurrentie

De concurrentie voor verhuurbedrijven is online nog enigszins laag.

Als we dit vergelijken met de kledingbranche is er nog heel veel ruimte om te groeien voor verhuurbedrijven.

De ruimte voor groei is eenvoudig te bekijken:

  • Zoek op de woorden “loungebank huren” en kijk bovenin naar de resultaten. Bij mij staat er “Ongeveer 181.000 resultaten (0,49 seconden)”.

Dat is niet bijzonder veel.

  • Zoek nu op de woorden “tafel huren”. Bovenin staat er bij mij “Ongeveer 4.090.000 resultaten (0,51 seconden)”.

Je kunt ook een check doen via Google AdWords (Keyword planner). Je ziet dan welk bedrag aan welke term hangt. Hoe hoger het bedrag, hoe meer concurrentie.

En dit is slechts 1 van de wel 1000+ voorbeelden.

[us_separator show_line=”1″ line_width=”default”]

Kansen

In elk geval biedt deze ruimte veel kansen voor verhuurbedrijven om internet aan te pakken.

Heb je nog geen webwinkel met je verhuurbedrijf? Start dan direct een webwinkel waarmee je ook verhuuromzet kunt winnen voor je bedrijf.

Heb je al wel een webwinkel voor je verhuurbedrijf? Check dan of deze voldoet aan de laatste eisen van zoekmachines en natuurlijk of de bezoekersbeleving optimaal is. Werkt je webwinkel ook goed op de smartphone, etc. etc.

Mensen kijken graag ‘anoniem’ rond in een webwinkel naar wat er allemaal is.

Elke bezoeker oriƫnteert zich goed en maakt dan een keuze op basis van het online aanbod. Als je concurrent een betere webwinkel heeft dan jij, dan kan je zomaar een order mislopen.

Laat een CHECK uitvoeren door aapsoftware. Vervolgens kan je met dit rapport acties ondernemen voor verbetering. Heb je geen zin of wilt je webbouwer het niet doen? Dan helpen we je natuurlijk graag op weg.

[us_separator show_line=”1″ line_width=”default”]

Kostenbesparend

Bespaar kosten met je webwinkel voor je verhuurbedrijf.

Bezoekers kiezen zelf alle producten en voegen deze toe aan hun ‘winkelmandje’. Vroeger zou je met deze mensen aan de telefoon hangen en meeschrijven. Daarna kwam e-mail, maar dan nog was je er tijd aan kwijt om goed te begrijpen wat ze soms bedoelen. Of stuurde je weer 3 mailtjes heen-en-weer om erachter te komen welke tafel ze nou precies wilde huren.

Dankzij de webwinkel voor je verhuurbedrijf komt elke order digitaal direct binnen in je backoffice. Gekoppeld aan het juiste artikel met de juiste prijs. Daarbij zijn alle gegevens van de huurder zijn ook ingevuld en gekoppeld aan die aanvraag. Tot nu toe kost het je 0 minuten en toch heb je een complete aanvraag binnen.

Al deze tijdswinst is direct merkbaar en kan je besteden aan andere belangrijke zaken.

[us_separator show_line=”1″ line_width=”default”]

Webwinkel als verkoper

Maak van je webwinkel je beste verkoper.

Een voordeel van zo’n verkoper is dat hij nooit ziek is en altijd volgens jouw instructies werkt.

Je verkoper verzamelt veel belangrijke informatie over elke bezoeker op je website. Bijvoorbeeld hoe lang ze in de webwinkel kijken, welke producten ze bekijken en op welk moment ze ‘afhaken’. Met deze belangrijke data kan je de webwinkel verder optimaliseren.

Verhoog eenvoudig de conversie van je webwinkel door eens in de periode je cijfers te bekijken. Verbeter pagina’s, pas eens een prijs aan en maak het bestelproces nog eenvoudig en duidelijker voor bezoekers.

[us_separator show_line=”1″ line_width=”default”]

Huurprijs berekening

Je webwinkel is de eerste plek waar mensen vaak gaan kijken als ze iets willen huren bij je.

In de webwinkel zitten alle artikelen met een verhuurprijs. Op basis van de ingevoerde verhuurperiode kan je de webwinkel laten berekenen wat de prijs zou worden. Bijvoorbeeld omdat je een staffel toekent op bepaalde producten. Of omdat je bij een week niet 7 dagen rekent maar 4 dagen wilt rekenen.

Alles is in te stellen zodat de bezoekers een nog beter beeld krijgen. Uiteraard is dit allemaal uit te schakelen zodat jij zelf kunt bepalen aan wie je welke korting en voordelen toekent. Geen zorgen, de webwinkel neemt alleen uit handen wat jij wilt dat automatisch gaat.

[us_separator show_line=”1″ line_width=”default”][us_image image=”26719″ size=”full”]

Foto’s bij een webwinkel

Een online ‘aankoop’ valt of staat bij foto’s.

Vooral nieuwe klanten zullen uitgaan van de duidelijke en mooie foto’s. Maak je webwinkel een succes en maak professionele productfoto’s van je complete verhuurassortiment. Het kost even tijd en moeite maar het loont. Zoek desnoods een semi-professionele fotograaf om kosten te besparen en ga aan de slag.

Maak ook meer dan 1 foto’s van producten die dat ook verdienen. Vooral artikelen waar een goede marge op zit kan je het beste goed beschrijven voor je bezoekers. Dit doe je ook door voldoende foto’s te plaatsen. En dit alles waardeert een zoekmachine weer.

[us_separator show_line=”1″ line_width=”default”]

Extra verkoopkanaal

Zoals je een extra verkoper hebt is het ook nog een extra verkoopkanaal.

Waar een klassieke verkoper op pad gaat om mensen te ontmoeten is je webwinkel iets dat via een compleet ander kanaal gaat. Het voordeel is dat je dus weer nieuwe technieken kunt toepassen die je bij mensen op een beurs niet kunt toepassen.

Door je webwinkel technisch goed in te (laten) richten, snapt een zoekmachine perfect wat er staat. Dan bedoelen we niet alleen de tekst, maar ook de technische herkenning van een ‘product’, ‘voorraad’ en ‘prijs’. Door dit (en nog meer data gegevens) goed aan te geven bij Google kan je webwinkel nog beter scoren in de zoekmachines. Met als voorbeeld dat je beter gevonden wordt en dus meer aanvragen kunt verwachten.

Door goede aandacht te geven aan je webwinkel kan je juist met je unieke assortiment onwijs goed scoren. Je krijgt sneller bezoekers en als je goed werkt hebt geleverd heb je vaak een klant voor het leven. En dat alleen maar omdat je de webwinkel goed heb ingericht.

[us_separator show_line=”1″ line_width=”default”]

Specifieke verhuureisen

Een verhuur webwinkel heeft in het ‘afrekenproces’ wel wat verschil zitten als je deze vergelijkt met gewone webwinkels.

Je moet bij verhuurbedrijven ook denken aan borg, de aflever- en retourdatum en de transportkosten.

Een pakketje per post kent een vaste prijs, maar een bestelling van een verhuurbedrijf is vaak afhankelijk van heel veel factoren.

Alles is gelukkig goed in te stellen in een webwinkel voor je verhuurbedrijf.

[us_separator show_line=”1″ line_width=”default”]

Aanvraag afhandelen

Elke webwinkel aanvraag kan je in de backoffice afhandelen.

Eventuele wijzigingen kun je nog doorvoeren, voor als de voorraad niet optimaal is. Maar ook als de huurder nog aanvullende wijzigingen heeft doorgeven. Iedereen tevreden? Dan verstuur je de bevestiging van definitieve aanvraag vanuit je backoffice naar de huurder.

Deze krijgt netjes een e-mail met een pdf waarin alle informatie staat.

[us_separator show_line=”1″ line_width=”default”]

Wil je een webwinkel voor je verhuurbedrijf?

Laat het ons weten, dan doen we je een voorstel dat precies bij je past.

[us_btn link=”url:https%3A%2F%2Fwww.aapsoftware.nl%2Fcontact-verhuursoftware%2Fvrijblijvende-aanvraag%2F||target:%20_blank|” align=”center” style=”6″ label=”Webwinkel aanvragen”]
[us_separator size=”large”]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *